
- Abrahamogisak
- Albummet
- Bud på Gud
- Demangesprog
- Efteruddannelse 2020
- Englemysteriet
- EscapeX
- erdertid
- Er der Tid?
- Er der Tid Aarhus?
- Fastelavn
- folkemøde22
- GLV
- Herborvi
- HEY
- Himmelsk lyd
- helligtrekonger
- hoejtid
- Hvemtænderdupå?
- Højtider
- gilgamesh
- gyldnelegender
- Ingemann
- Ingenoverfællesskabet
- KasterGudMedTerninger
- KPV
- kronologi
- Kvium
- Laengetil
- maaman
- Mellemsøskende
- Mintro
- NaarManFodrer
- Naturenkalder
- ogdetskete
- qanon
- Roskilde1000
- Salmer20
- Salme21
- Salme22
- Salme23
- Sværdets kraft
- Skibsdrengen
- SorgogLivsmodvers1
- SYNG sammen
- Talent
- Thinklink myter
- Tidtiltanke
- Kirkerummets brikker
- understjernerne
- Vand
PROJEKTETS OPBYGNINGProjektet består af 8 faser: Fase 1: Hvad er Tid? (1 lektion) Intro-lektion til projektet før kirkebesøget. Fase 2: Kirkebesøget med Lydbilledet Tiden (1 lektion) Fase 3: Opsamling på kirkebesøget (1 lektion) - Prædikerens bog under luppen. De ovenstående elementer er basisdelen af projektet. Dertil kommer nogle tillægselementer, som primært er rettet mod kristendomskundskab: Fase 4: Tiden i historien (1 lektion i historie eller et element i en kristendomskundskabslektion). Fase 5: Tiden i religionerne (2-3 lektioner) Her undersøges både forholdet mellem almindelig og ”hellig tid”, ritualernes rolle i forhold til dette, lineær og cirkulær tid og så en undersøgelse af Søren Kierkegaards kristent-filosofiske begreb Øjeblikket. Fasen afsluttes med en øvelse. Desuden er der forskellige ekstra elementer med undersøgelse af tiden i sproget og i kunsten, som lægger sig op ad fagene billedkunst og dansk og et ekstra filosofi-element, med flere eksistentielle overvejelser over tiden. Fase 6: Tiden i sproget (1 lektion eller et element i en lektion) Fase 7. Tiden i kunsten (1 lektion eller et element i en lektion) Fase 8. Tiden i filosofien (1 lektion eller et element i en lektion) |