Aluu! Hej! Takuss! Vi ses!  

Kalaallit Nunaanni Danmarkimilu kulturikkut upperisakkullu naapinnerit pillugit projekti.

Kalaallit Nunaanni aammalu  Danmarkimi qanoq juullisiortarpat? Qanorlu taakkunani nunani marlunni oqaluttuatoqqat oqaluttuallu pingaarnerusut upperisaannut kulturiannullu ilusilersueqataasimappat? 

2021-mi qallunaap Norgimiup ajoqersuiartortitap Hans Egede-p Kalaallit Nunaannut tikinneraniit ukiut 300-t qaangiupput. Qallunaatsiaat vikingit nalaanni nunasisimasut   kinguaavi kristumiussutsimik lutherikkuusumik ajoqersorneqarnissaai siunertaralugu tikissimagaluarpoq, taakkuli nanisimanngilai. Naapissimavaali inuiaat issittormiut Inuit. Taamaalillutik kristumiussuseq/skandinaviamiut kulturiat inuillu upperisaat kulturiallu naapipput.

Tassa taanna upperisakkut kulturikkullu naapinneq, aammalu naapinnerup oqaluttuarisaanermi  kingunerisai atuartunit projektimi sammineqassapput.

Taakku nunat marluk naatsunnguamik  ilisaritinneqareerpata aammalu oqaluttuarisaanermi kristumiussutsip Danmarkimut Kalaallit Nunaannullu anngunneranut tunngaviusut saqqummiunneqareerpata atuartut ukuninnga oqaluttuanik suliaqassapput: Balderip toqunera, Jiisusip inunngornera, toqunera toqusunillu makinnera, aammalu Sassuma arnaa. Taakkunani oqaluttuani takutinniagassat ilaat ukuupput: Inuunermi atugassarititaasunik naggatissamillu takorluuineq, illuatungaanillu  toqusunik makinneq inuunerlu naassaanngitsoq, tassungalu ilanngullugu immami inuuneq naassaanngitsoq, illuatungaanillu qilammi inuuneq naassaanngitsoq.

Kulturikkut uppernikkullu naapinnermut atatillugu piviusumik ullutsinnullu naleqquttumik sammisassanut assersuutitut juulli ukkatarineqassaaq, kalaallit danskillu kulturianni nalliuttorsuit pingaarnersaannut ilaammat. Juullip imarisaata pingaarnersaa, upperisamik sammisalinniit qiviarniaraanni, oqaluttuaavoq  Jiisusip inunngornera pillugu. Kisianni juullisiortarnerput aamma itsaq oqaluttuatoqqaniit ilisarnartunik  imaqarpa? Taanna apeqqut atuartut sammissavaat, “vox-pops” nutaat  aallariaatissutigalugit. Taakku ikiuutigalugit qallunaajaqqat kalaaliaqqallu qanoq juullisiortarnertik oqaluttuarissavaat.

Projektimi ilaavoq aamma tegneseria, Hans Egede-p kalaallinik naapitsinera pillugu oqaluttuaq. Peqataasut tamarmik klassinut naammattunik pissapput, aammalu nittartakkamut isersinnaallutik. Taanna filminik takussutissanik qiukkanik aammalu kajungernartunik assiliartaliussassanik imaqarpoq.

Atortussat tamarmik kalaallisut pineqarsinnaapput. Peqataaneq akeqanngilaq.

Klassit siunertarisat: 5. - 6. kl.

Fagit: Qallunaatoorneq, oqaluttuarisaaneq, formninngi aammalu kristumiussutsimut ilisimasaqarneq

Nalunaaquttap akunneri atuartitsivissat: 10 - 15

Piffissaq: Efterårsfeeriap juullillu akornanni

Nalunaarfissaq: Kingusinnerpaamik 1. september

Aluu! Hej! Takuss! Vi ses!

et projekt om religions- og kulturmøder i Grønland og Danmark

Hvordan fejrer man jul i Grønland og i Danmark? Og hvordan har centrale myter og fortællinger været med til at forme religion og kultur i de to lande?

I 2021 er det 300 år siden den dansk-norske missionær Hans Egede tog til Grønland for at udbrede luthersk kristendom blandt efterkommerne af de nordboere, der var taget derop i vikingetiden. Nordboerne var dog væk, og Hans Egede mødte i stedet det arktiske folk inuit. Det blev til et møde mellem henholdsvis kristendom/skandinavisk kultur og inuits religion og kultur.

Det er dette religions- og kulturmøde og nogle af dets historiske følgevirkninger, eleverne kommer til at arbejde med i projektet.

Efter en kort præsentation af de to lande og de historiske forudsætninger for kristendommens komme til henholdsvis Danmark og Grønland arbejder eleverne med fortællingerne om Balders død, Jesus’ fødsel, død og opstandelse samt Havets moder. Her bliver de blandt andet præsenteret for forestillinger om skæbnetro og undergang versus opstandelse og evigt liv samt om havet versus himlen som det gode sted.

Som et konkret og nutidigt eksempel på et kultur- og religionsmøde sættes der derefter fokus på julen, der er en vigtig højtid?i både dansk og grønlandsk kultur. Julens centrale indhold er, set med religiøse briller, den kristne fortælling om Jesus’ fødsel, men er der også spor af før-kristne traditioner i julefejringerne? Det spørgsmål skal eleverne med afsæt i nogle små nyproducerede vox-pops undersøge. Her fortæller danske og grønlandske børn om, hvordan de fejrer højtiden.
 

Med til projektet følger også en tegneserie om Hans Egedes møde med inuit, som deltagende klasser modtager i klassesæt, samt adgang til en hjemmeside med film-klip og et indbydende billedmateriale.

Målgruppe: 5. – 6. kl.

Fag: Dansk, historie, billedkunst og kristendomskundskab / Religion-filosofi

Antal lektioner: 10 - 15

Periode: Mellem efterårsferien og jul

Tilmelding: Inden 1. september 2021


Aluu! Hej! Takuss! Vi ses!


Nalunaarniarluni immersugassaq/ Tilmelding

Una immersugassaq atorlugu projektimut peqataanissat nalunaarutigissavat/ Du tilmelder dig projektet herunder



Projektimi nuisitsisut:  “Landsnetværket af folkekirkelige skoletjenester i Danmark” aammalu “Kalaallit Nunaanni Ilagiit".

Projektet udbydes af Landsnetværket af folkekirkelige skoletjenester i Danmark og folkekirken i Grønland.

www.folkekirkensskoletjeneste.dk

Talsmand: John Rydahl: john.rydahl@gmail.com